Al 250+ bedrijven verhuren werkplekken, kantoorruimtes of kantoorpanden via Launchdesk (by SKEPP)

  • Kleine en grote kantoren, door heel Nederland, vinden eenvoudig nieuwe huurders via Launchdesk.
  • Launchdesk komt langs, maakt gratis práchtige foto’s, schrijft teksten en plaatst je kantoor online.
  • Launchdesk plant bezichtigingen, verzamelt feedback, regelt contracten en facturatie.
  • Launchdesk werkt no cure, no pay en rekent alleen een commissie bij een nieuwe huurder.
  • Meer weten? Lees uitleg en prijsinformatie of bel ons op 085 888 2882.

We plaatsen je kantoor gratis online!

Wat heb je te huur?

  • Ruimte(s)
  • Vaste bureaus
  • Flexplekken

Bedankt!

Je hoort snel van ons! Benieuwd waar we ondertussen mee bezig zijn? Like ons op Facebook:

  • "We zijn blij met Launchdesk. De communicatie verloopt soepel en ze sturen vaak mensen door naar ons kantoor die goed bij de groep passen."

    Bibejan, Kantoor Leidsestraat

    (16 huurders via Launchdesk)

  • Meer referenties
  • "Launchdesk doet zoveel meer dan onze werkplekken verhuren. Via Launchdesk ontmoeten we gedreven ondernemers die een waardevolle aanvulling op ons netwerk zijn."

    Bas, Kantoor Raadhuisstraat Heren

    (9 huurders via Launchdesk)

  • "Wij freelancers zorgen voor de gezelligheid, de inspiratie en het netwerk. Launchdesk zorgt voor leuke nieuwe mensen en ontneemt ons de administratieve zorgen. Ideaal!"

    Luc, Kantoor Herengracht Heren

    (25 huurders via Launchdesk)

Hoe werkt het?

Stap 1: Kantoor plaatsen

Meld je aan via het formulier of bel ons op 085 888 2882 en we plannen een intake. We komen zo snel mogelijk langs en maken gratis professionele foto's en teksten. Een paar dagen later staat je kantoorprofiel online.

Stap 2: Promotie

We introduceren je kantoor bij de juiste zoekers en brengen je onder de aandacht in social media campagnes en via mailings. We spreken dagelijks nieuwe kandidaten en kunnen je kantoor direct bij honderden zoekers onder de aandacht brengen.

Stap 3: Kijkers

Zodra iemand bij jouw kantoor wil komen kijken, plannen we een bezichtiging met je in. Jij ontvangt zelf de kijkers en leidt ze rond op kantoor. Na de bezichtiging vragen wij de kijker om feedback.

Stap 4: Huurders

Als iemand wil gaan huren, beslis jij eerst of je die persoon ook als huurder wilt. Nee zeggen mag altijd. Zo ja, verzamelen en controleren wij alle gegevens. We stellen een eerlijk huurcontract op tussen jou en de huurder, dat jullie beiden online kunnen ondertekenen. We incasseren een borg, versturen maandelijks huurfacturen en zorgen dat de huurder op tijd betaalt. Je kunt alles live volgen in het verhuurder dashboard.

Wat kost het?

Launchdesk werkt no cure no pay: alle diensten zijn gratis, maar als wij een huurder voor je vinden betaal je een percentage over de kale maandhuur (bij ruimtes maximaal 12 maanden). Als een huurder stopt met huren, stopt ook de commissie. Eigen huurders vinden is geen probleem en we vragen geen exclusiviteit. De administratie van door ons aangebrachte huurders is bij de commissie inbegrepen. Eigen huurders kun je ook in ons systeem onderbrengen.

  • 15% van de huur van een werkplek per maand
  • 10% van de huur van een ruimte per maand
  • 12,50 voor administratie eigen huurders per maand ** niet verplicht

Verhuurder dashboard

In je online verhuurder dashboard vind je je huidige en toekomstige huuromzet. Je ziet precies wie er wel en niet heeft betaald, maar bijvoorbeeld ook alle gegevens van huurders en de beoordelingen van al je kijkers.

Veel gestelde vragen

  • Kan ik mijn kleine kantoor aanmelden?
  • Ja! Dat kan. Launchdesk is een platform voor alle kantoren, van een paar werkplekken tot grote ruimtes. Als je maar een paar werkplekken in de aanbieding hebt, is je kantoor dus absoluut welkom op Launchdesk. Veel kleine kantoren zijn je voor gegaan en hebben nu leuke huurders die goed binnen de groep passen.
  • Kan ik mijn grote kantoorpand aanmelden?
  • Ja! Dat kan. Launchdesk is een platform voor alle kantoren, van grote ruimtes tot een paar werkplekken. We krijgen veel aanvragen van ondernemers die juist een grote ruimte of hele verdieping zoeken. Neem contact met ons op en we leggen je alles uit. Als je veel losse ruimtes hebt, of meerdere panden, dan kunnen we die gemakkelijk in één keer voor je online plaatsen.

    De meeste grote locaties hebben een eigen administratie systeem: in overleg kunnen wij afzien van onze administratie dienst. In dat geval factureren wij onze commissie los, in de eerste maand van het huurcontract van een nieuwe huurder.
  • Werkt Launchdesk ook buiten Amsterdam?
  • Ja! We zijn begonnen in Amsterdam, maar we breiden steeds meer uit naar andere steden. We hebben kantoren in grote steden als Rotterdam, Utrecht en Leiden, maar ook in kleinere plaatsen zoals Landsmeer en Bussum. Waar je locatie ook zit: meld je aan en wij vertellen je wat we voor je kunnen betekenen.
  • Hoe snel zit mijn kantoor vol?
  • Dat is moeilijk te voorspellen: sommige kantoren zitten na een week vol, sommige veel minder snel. Launchdesk doet er zoveel mogelijk aan om huurders te vinden, maar het is belangrijk om te weten dat je er als verhuurder zelf veel invloed op hebt.

    Zo is de prijs/kwaliteitsverhouding van groot belang. Er is veel leegstand, dus potentiële huurders hebben veel opties. Een te hoge huurprijs zorgt ervoor dat je weinig kijkers krijgt. Een leeg kantoor levert natuurlijk niets op dus vaak is het beter om iets minder te vragen. Zodra je kantoor een beetje gaat leven, is de kans ook groter dat mensen bij je gaan huren.

    Een goede rondleiding maakt al het verschil: neem de tijd voor iemand, leg alles goed uit, introduceer de persoon bij de mensen op kantoor, laat hem/haar een dag proefwerken, et cetera.

    Als dit allemaal goed zit, dan is het voor Launchdesk niet moeilijk om snel veel kijkers en huurders voor je te vinden. We evalueren altijd hoe je kantoor in de markt ligt en geven je tips voor verbetering als dat nodig is.
  • Wat voor huurprijs kan ik vragen?
  • Wat je voor een werkplek of ruimte kunt vragen hangt af van allerlei factoren. Locatie is natuurlijk belangrijk, maar dat is tegenwoordig niet meer het enige. Hoe meer je georganiseerd hebt voor je huurders hoe meer je kunt vragen. Is er goed internet? Is er een verzorgde lunch? Is er een vergaderzaal? Kunnen bedrijven zich inschrijven op je adres? Al deze dingen bepalen wat je uiteindelijk voor huurprijs kunt rekenen.

    De prijs voor een fulltime werkplek op Launchdesk varieert van €120 tot €350. De gemiddelde huurprijs van een werkplek op Launchdesk ligt rond de €225. Daar zit vaak alles bij inbegrepen, van koffie en thee tot gebruik van alle faciliteiten. Prijzen voor afgesloten ruimtes variëren enorm.

    Je huurprijs juist instellen is belangrijk, want het bepaalt hoe snel je nieuwe huurders hebt. Er is veel leegstand en een te hoge huurprijs zorgt er voor dat je weinig kijkers krijgt. Een leeg kantoor levert niets op dus vaak is het beter om iets minder te vragen. Zodra je kantoor een beetje gaat leven, is de kans ook groter dat mensen bij je gaan huren.

    We hebben een goede structuur om te bepalen wat voor huurprijs je kunt vragen. Als je contact met ons opneemt kunnen we je de informatie hiervoor toe sturen en je verder helpen.
  • Kan ik mijn huurders ook weer opzeggen?
  • Ja, het is altijd mogelijk om je huurders op te zeggen, maar hoe snel dit kan, ligt aan de opzegtermijn en de voorwaarden die je opneemt in je contract! Een opzegtermijn kan doorlopend zijn, of per periode verlengd worden. Een opzegtermijn is vaak wederzijds. Dus wat je eist van je huurder, leg je jezelf ook op.

    Het beste is om voor werkplekken een flexibel doorlopend opzegtermijn te hanteren. De meeste kantoren op Launchdesk hebben hun opzegtermijn op 2 maanden ingesteld, maar dit kan ook korter. Voor grote ruimtes is de opzegtermijn vaak iets langer, bijvoorbeeld 6 maanden.

    Launchdesk stelt contracten op met de opzegtermijn die jij wilt. Dit regelen we allemaal voor je als we je kantoor intake doen en we denken altijd met je mee over de voorwaarden die je wilt opnemen.
  • Kan ik mijn huurprijs voor Launchdesk huurders hoger maken?
  • Het is niet de bedoeling dat je je huurprijs hoger maakt voor huurders die via Launchdesk komen. De verhuurder is de klant van Launchdesk, en potentiële huurders kunnen Launchdesk gebruiken als betrouwbaar platform. Het is dus niet de bedoeling dat huurders betalen voor de Launchdesk dienst.

    Als je huurders in hetzelfde kantoor verschillende prijzen rekent, kan dit bovendien leiden tot conflicten of onenigheid. Je kunt altijd met ons overleggen als je twijfelt over de prijs of denkt de commissie niet te kunnen betalen. We denken graag met je mee.
  • Hoe werkt de facturatie van de huur?
  • Launchdesk verzorgt de facturatie voor de huurders die Launchdesk heeft aangebracht (we kunnen dit ook doen voor je eigen huurders voor €7,50 per maand).

    Twee weken voordat de maand start stuurt Launchdesk je huurders een factuur voor de huur en eventuele andere kosten, bijvoorbeeld een parkeerplek. De facturen moeten voor de eerste dag van de maand voldaan worden. Je huurders die op die datum nog niet betaald hebben krijgen meteen een herinnering. We voeren actief debiteuren beheer en treden in overleg met je als een huurder niet betaalt.

    De huur wordt door de huurder betaald op de rekening van Launchdesk. We storten de huur op je rekening, minus onze commissie. We checken meerdere malen per week of er betalingen zijn binnen gekomen en storten dit meteen door.

    Je kunt alles bijhouden in het verhuurder dashboard: van de status van betaling per huurder tot overboekingen van Launchdesk. Dus je hoeft niet bang te zijn dat de administratie een 'black box' wordt.
  • Kan ik ook Launchdesk gebruiken zonder administratie?
  • Launchdesk doet de administratie voor huurders die aangebracht zijn, en dit kunnen we ook doen voor de huurders die je zelf vindt of al hebt. Launchdesk stelt de contracten op tussen jou en je huurder en verzorgt ook de facturatie van de huur en zorgt dat je huurders elke maand netjes betalen.

    Wil je liever je eigen contracten gebruiken omdat je heel specifieke voorwaarden hebt? Geen probleem. We kunnen jouw contract inladen in ons systeem en huurcontracten opstellen op basis van jouw template.

    Heb je al een eigen administratie systeem? Geen probleem. Elke maand ontvang je van ons een rapportje voor al je huurders, dat je in 1 minuut in je boekhouding kan stoppen.

    Als je een kleine of middelgrote locatie met werkplekken hebt, dan moet de administratie via Launchdesk lopen. Dit is de enige manier waarop wij efficiënt kunnen werken en onze diensten voor deze lagen prijzen kunnen aanbieden.

    Voor grote locaties, die absoluut de contracten en facturatie in eigen beheer moeten houden, geldt dat we van de administratie af kunnen zien. We brengen onze commissie dan vooraf in rekening (dus niet per maand).
  • Waarom is de commissie over werkplekken hoger?
  • Als Launchdesk een huurder aanbrengt voor een werkplek betaal je 15% van de huur. Bij ruimtes is dit maar 10%. De commissie is bij werkplekken hoger, omdat er meer kosten gemaakt worden bij het vinden van een werkplekhuurder: we moeten bijvoorbeeld meer marketing doen en meer bezichtigingen inplannen.

    De commissie over een ruimte stopt na 12 maanden. Bij werkplekken loopt deze door. Dat is omdat de gemiddelde werkplekgebruiker maar 9 of 10 maanden blijft, dus om gemiddeld goed uit te komen, blijft de commissie over werkplek gebruikers doorgaan.
  • Hoe zit het als ik al een makelaar heb?
  • Als je een makelaar hebt voor je pand of ruimte is het moeilijk om een andere dienst te gebruiken om aan huurders te komen, omdat een makelaar vaak exclusiviteit heeft.

    Launchdesk werkt wel samen met makelaars en heeft hier een goed model voor. Als je een makelaar hebt en toch graag met Launchdesk wilt werken, dan kunnen wij contact opnemen met haar/hem om een samenwerking voor te stellen.
  • Kan ik de samenwerking met Launchdesk makkelijk stoppen?
  • Ja. Als je liever niet meer met Launchdesk samenwerkt dan kun je de samenwerking per direct opzeggen. Wel blijf je over de huurders die wij hebben aangebracht onze commissie verschuldigd.
  • Er zijn veel websites voor verhuur. Waarom zou ik Launchdesk gebruiken?
  • Er zijn veel mogelijkheden om je kantoor online te zetten. Wat Launchdesk uniek maakt is de kwaliteit van de kantoorprofiel en de manier waarop we promotie doen voor je kantoor:

    We creëren een perfecte pagina voor je kantoor, met professionele foto’s en goede teksten, waardoor potentiële huurders meteen weten of je kantoor geschikt is of niet. We doen zeer actieve marketing en stellen je kantoor voor aan alle mensen die zoeken wat je aanbiedt. We plannen bezichtigingen voor je en zijn heel secuur in het vragen van feedback. En dit doen we allemaal gratis!

    Waarom? Omdat we willen dat Launchdesk het beste online platform is voor (startende) ondernemers om een werkplek of kantoor te vinden. Het team van Launchdesk zet zich hier elke dag voor in.
  • Wat houdt de overname door SKEPP in?
  • Per 1 oktober 2016 is Launchdesk volledig overgenomen door concullega SKEPP. Door de overname is SKEPP verantwoordelijk voor alle verplichtingen van Launchdesk. Op deze manier draagt Launchdesk bij aan de groeiambities van SKEPP. Een deel van het personeel van Launchdesk is overgegaan naar SKEPP. Voor de gebruikers van Launchdesk verandert niets, het kantorenaanbod blijft zichtbaar. Het enige verschil is dat er een medewerker van SKEPP opneemt als je contact opneemt, in plaats van een medewerker van Launchdesk.